AliExpress návod: Řešení problémů se zbožím

AliExpress je nákupní fenomén 21. století! Díky úžasným cenám a nepřebernému množství zboží si jej oblíbili miliony lidí po celém světě.

Posledně jsem se bavili o podmínkách, za jakých na AliExpressu platíte clo a DPH. Dnes si projdeme scénář, že si už zboží natěšeni přivezete domů, otevřete ho a někde se stala chyba – zboží je poničené, neúplné či nesprávné. Podíváme se na to, jak se řeší reklamace na AliExpress.

AliExpress pochopitelně nemůže předběžně kontrolovat všechny své obchodníky a hlídat, že posílají zboží v pořádku – na to jich má příliš mnoho. Mají však promyšlený systém toho, jak se dopomoci náhrady v případě, že se vám nedorazí to, co má.

Kontaktujte prodejce

Od začátku máte dvě možnosti – po dobrém a po zlém. První možnost můžete využít i v případě, kdy se chcete na cokoli zeptat. Kontaktuje obchodníka přes „oranžovou obálku“ Contact seller a pokuste se s ním problém vyřešit neformální cestou.

AliExpress_centrum_sporů

Otevřete spor

Nedohodli jste se po dobrém? Na nic nečekejte a otevřete spor, tzv. Open Dispute. Tuto možnost najdete u každé své objednávky.

Otevře se vám formulář, v němž popíšete, jaký máte se zbožím problém. Můžete do něj i vložit fotografie vady zboží. Dále si stanovíte, zda chcete produkt vyměnit či jakou výši (částečnou či úplnou) odškodnění požadujete.

Spor můžete otevřít od šestého dne od učinění objednávky. Ale pozor, máte i horní limit – a to maximálně patnáct dnů od uzavření objednávky.

A co pak? Vyčkejte, dokud vám prodejce oficiálně neodpoví – musí tak učinit do patnácti dnů a snažit se s vámi dosáhnout řešení uspokojivého pro obě strany. Pokud se do těchto patnácti dnů s prodejcem nedohodnete, do sporu se vloží sám AliExpress a jeho vyřešení zkrátka zařídí.

Pokud dohadování s prodejcem nikam nevede, nemusíte čekat, až těchto patnáct dnů uplyne – už po třech dnech od otevření sporu jej můžete eskalovat sami.

K vaší spokojenosti

Pamatujte, že AliExpress dbá na svoji dobrou pověst. Takže pokud je s vaším zbožím cokoli v nepořádku, postará se, aby vám to vynahradil. Rozhodně byste se tak neměli smířit s tím, že jste měli prostě smůlu. A určitě nezapomeňte zanechat i zpětnou vazbu pro ostatní uživatele, v níž popíšete průběh obchodu a co na něm bylo špatně. Konec konců, i vy sami si tak můžete ověřit, jakou mají obchodníci na AliExpress spolehlivost.

Zajímá vás ještě něco?

Pevně věříme, že nyní jsou vaše pochybnosti o nakupování přes AliExpress zcela rozptýleny a naplno využijete všech výhod, které AliExpress nabízí. V případě jakýchkoliv dotazů se na nás neváhejte obrátit přes LiveChat. A nezapomeňte, že s Tipli budete mít nákupy na AliExpress ještě výhodnější!

Další články o Aliexpress