Objednali jste si zboží z MALL, to však přišlo poškozené, nebo se u něj objevila závada? Žádný strach. Náš návod na MALL reklamace vám určitě pomůže. Jaké jsou tedy vaše možnosti?
MALL vrácení zboží do 14 dnů
Na MALL máte stejně jako v dalších obchodech právo na vrácení zboží do 14 dní od převzetí, a to bez udání důvodu. Vrácení zboží do 14 dní ale není reklamace, je to uplatnění jiného spotřebitelského práva. Při komunikaci s obchodem je dobré to vědět. Myslete také na to, že zboží byste měli vracet čisté, kompletní se vším příslušenstvím a ideálně v originálním obalu. Nic z toho není podmínka, obchod má ale právo požadovat náhradu nákladů spojených s uvedením zboží do původního stavu (např. vyčištění, náhrada obalu), či vám z vrácených peněz strhnout cenu chybějícího příslušenství.
Nejlépe tedy uděláte, pokud produkt (klidně i použitý) před reklamací správně očistíte, zabalíte a uvedete do původního stavu. Zboží poté můžete buď sami zanést na kteroukoliv pobočku, nebo zaslat poštou na níže uvedenou adresu. Do balíčku nezapomeňte přiložit vyplněné odstoupení od smlouvy a kopii dokladu o koupi. Náklady na doručení zboží zpět do MALL zůstávají na vás. Na rozdíl od reklamace nemáte právo na jejich náhradu.
Internet MALL – Kontakt na reklamace
- Logistické centrum MALL CZ – Prologis Park Jirny, Hala DC5, rampa 79, Poděbradská 771, 250 90 Jirny
- Zákaznický servis MALL – pokud budete mít jakékoliv dotazy ohledně reklamace, kontaktujte MALL zákaznické centrum na tel. čísle 296 245 025
MALL CZ a reklamace zboží poškozeného přepravou
Pokud balíček s objednávkou jeví známky poškození, nemusí to ještě nutně znamenat, že je poškozené i zboží uvnitř. Zásilku můžete převzít, ale trvejte na sepsání zápisu o škodě. Jestli máte podezření, že je poničený i samotný obsah zásilky, nepřebírejte ji. Prostě dopravci řekněte, že tady je zničený obal a vy to prostě nepřevezmete. Následně kontaktujte zákaznickou linku MALL CZ na čísle 296 245 025 a dohodněte si zaslání nového výrobku.
Jestliže při rozbalení zásilky zjistíte, že je zboží v zásilce poškozené, kontaktujte neprodleně dopravce, který ji doručoval. Připravte si číslo zásilky a poškození také nafoťte. Reklamaci buď vyřešíte s dopravce, nebo se následně obraťte opět na zákaznickou linku MALL.
Pokud přijde zboží z MALL poškozené, kontaktujte přímo přepravce. Poškozené zásilky vůbec nepřebírejte.
2 způsoby, jak reklamovat zboží zakoupené na MALL
Reklamaci můžete uplatnit u zboží, u něhož se projevila vada do 24 měsíců od jeho převzetí. Jestli nevíte, na co máte při reklamaci právo, mrkněte na náš přehledný článek o tom, na co si dát pozor u reklamace.
1. Reklamace v autorizovaném servisu
Ať už se rozhodnete zboží reklamovat osobně nebo jej někam zaslat poštou, doporučujeme v první řadě kontaktovat autorizovaný servis (jejich seznam naleznete přímo na oficiálních stránkách MALL), a to podle typu a výrobce vašeho zboží. Je to totiž nejrychlejší způsob, kdy vás nezdržuje zprostředkování společností MALL.
Autorizovaný servis buď vadu na náklady prodejce opraví, nebo vám vystaví potvrzení o její neopravitelnosti. S tím pak můžete po prodejci požadovat výměnu výrobku za bezvadný kus nebo vrácení peněz. Pokud si nejste jistí, který servis je pro vás ten nejlepší, podívejte se od záručního listu. Záruční list, potvrzený, budete možná potřebovat také při žádosti o reklamaci v servise. Některé ho totiž požadují. Pokud nemáte záruční list potvrzený, pošlete ho s kopií faktury na adresu Zákaznický servis Internet Mall, U garáží 1611/1, 17000 Praha 7 a MALL vám jej obratem vrátí potvrzený.
2. Reklamace přes prodejny MALL.CZ nebo poštou
Pokud vám komunikace se servisem nevyhovuje, nebo proo zboží není autorizovaný servis dostupný, spojte se přímo s MALL.CZ. Produkt, který chcete reklamovat, odneste na libovolnou pobočku prodejce a předejte k reklamaci přítomnému personálu. Potřebovat budere doklad o koupi. Co naopak není tuné je původní obal.
Zboží můžete také spolu s průvodním dopisem nebo vyplněným Reklamačním listem (stáhnete na webu MALL.CZ) zaslat na adresu uvedenou v tabulce výše. Nezapomeňte přibalit také kopii dokladu koupi. Jelikož se jedná o reklamaci, máte v tomto případě nárok na náhradu nezbytných nákladů (jako třeba poštovného).
Využít lze také dopravní společnost Zásilkovna, která reklamace a vratky zboží MALL doručuje zdarma. Na pobočce Zásilkovny, která zajišťuje také odesílání, předejte balík obsluze a nadiktujre jí kód 94979108 a své jméno. Balíček je potřeba nadepsat heslem „vrácení zboží“ a číslem objednávky. Od obsluhy si vyžádejte potvrzení.
Jakou zkušenost mají s reklamací na MALL další uživatelé?
Zkušenosti zákazníků s reklamacemi na MALL jsou různorodé. Někteří si stěžují na dlouhé průtahy a neosobní přístup, jiní své zboží reklamovali zcela bez problému. Uživatelé také doporučují využít telefonický kontakt (296 245 025) spíše než e-mail, na který ne vždy dostali odpověď. Spojit se se zákaznickou linkou telefonicky doporučuje také samotný MALL.
Zkušeností zákazníků s MALL.CZ se různí – pozitivní recenze jsou však ve značné přesile (na Heureka.cz získal MALL 94 %).
TIP: Podívejte se, jak probíhá Datart reklamace a nenechte se zaskočit.