30.01.2019

Novoroční výprodeje e-shopů přilákaly statisíce lidí. Češi i po Vánocích ochotně utráceli desítky milionů

Praha, 22. ledna 2018 – Zájem Čechů nakupovat v e-shopech trval i po vánočních svátcích, kdy většina obchodů zboží zlevnila. Podle statistik cashbackového portálu Tipli nakoupili lidé jeho prostřednictvím v prosinci zboží za více než 75 milionů korun. V lednu zatím utratili 50 milionů. V prosinci pořizovali hlavně módu, kosmetiku, léky a dovolené. V prvních třech týdnech letošního roku zaměřili svoji pozornost na dovolené, elektroniku a nákupy na AliExpressu.

Na leden nechali Češi už tradičně nákupy elektroniky nebo oblečení. E-shopy v tomto období lákají spíše na slevy než na novinky. Převzaly tak trendy nastavené kamennými obchody, které se po vánočních svátcích zbavují neprodaného zboží, aby uvolnily sklady pro nové produkty.

V lednu lidé pořizovali pračky i ledničky

Lidé mohli při internetových nákupech v lednu ušetřit až 90 % z původní ceny. „Většinou se ale slevy pohybují v rozmezí kolem 25 až 70 %. Zlevňuje se hlavně elektronika, móda, obuv nebo parfémy,“ upřesňuje Michal Hardyn, odborník na business v digitálním světě a majitel Tipli.

Zájem o lednové nákupy elektroniky a bílého zboží potvrzuje také internetový e-shop Kasa.cz. „Ve výprodejích mají lidé největší zájem o velké domácí spotřebiče, především o pračky, sušičky a myčky. Dále pak o mobilní telefony a notebooky,” uvádí Andrea Jankovcová, marketingová manažerka Kasa.cz.

U Středoevropanů zvítězil AliExpress

Elektroniku nakupovali po novém roce nejen Češi, ale rovněž Poláci a Slováci. Středoevropané projevili zájem také o módu nebo bytové doplňky. Ve všech třech zemích pak lidé utratili nejvíce v čínském AliExpressu. V Polsku se stal dvojkou internetový obchod Allegro.pl prodávající elektroniku, oděvy, sportovní doplňky i drobnosti do domácnosti. Na Slovensku pak obchod s módou a zbožím do bytu BonPrix.

„Také u českých spotřebitelů vedl v objemu nákupů AliExpress. V prosinci se na druhém místě umístil Dr. Max, ale v lednu ho předběhl portál Booking.com. Lidé totiž s novým rokem opět začínají plánovat cestování. Po definitivním skončení novoročních výprodejů se o slovo přihlásí first minute slevy na dovolené,“ dodává Michal Hardyn.

Svátek zamilovaných a slevy oblečení

Zaměření internetových nákupů se podle očekávání bude měnit i v průběhu prvního čtvrtletí letošního roku. Přetrvávat bude zájem o módu. „Některé e-shopy se do slev zapojily až později. Například módní gigant About You, který vstoupil na český trh teprve loni na podzim, zahájil 21. ledna výprodej skladů se slevami až 50 %. K tomu přidává slevový kód AYCESKO na dalších 25 %. Připojujeme se i my s cashbackem ve výši 12,5 %,“ říká Michal Hardyn.

Zároveň se blíží svátek svatého Valentýna, který se vždy nese ve znamení nákupů parfémů a oblečení. Další velké slevové akce se pak spotřebitelé dočkají na začátku března, kdy bude slavit narozeniny čínský AliExpress.

Prosinec versus leden na Tipli

graf tipli

Jaké obchody vedly u zákazníků na Tipli v Česku, na Slovensku a v Polsku?

graf tipli cz,sk,pl

O portálu Tipli

Cashbackový portál Tipli byl spuštěn v říjnu 2016. Během dvou let získal přes 700 000 registrovaných uživatelů. Vybudoval si silnou pozici v Česku, na Slovensku i v Polsku a zařadil se mezi významné e-commerce hráče v regionu. Přes portál je v Česku měsíčně zrealizováno přes 150 000 nákupů v e-shopech. Oproti konkurenci poskytuje nejvyšší cashback odměny, ve výši až 33 % z nákupu. Tipli je aktivní také v oblasti akvizic. V roce 2017 koupil například portál More-Financi.cz a v roce 2018 projekt v oblasti zdraví PestryJidelnicek.cz. Více informací na www.tipli.cz.

Kontakt pro média
Aneta Podráská
HR & PR Manager
Telefon: +420 602 593 473
E-mail: podraska@tipli.cz