18.02.2019

Soutěž Zlatá koruna: 17. ročník zahájen

Od roku 2003 vyhodnocuje odborná porota ty nejlepší finanční produkty, ani letos tomu nebude jinak. Již tradičně vybere Finanční akademie výherce v 11 spotřebitelských, 4 podnikatelských kategoriích a zvolí Novinku roku. V minulém roce se počet kategorií rozšířil o kategorii FinTech. Do soutěže se však může zapojit i široká veřejnost, zvolit nejoblíbenější produkty a vyhrát řadu zajímavých cen.

V minulém roce vybrala největší odborná porota finančního trhu, Finanční akademie, nejlepší produkty roku 2018. Mezi 212 produkty od celkem 81 finančních společností ocenila ty nejkvalitnější Zlatou, Stříbrnou či Bronzovou korunou. V kategorii Novinka roku Finanční akademie také vybírá nejlepší inovaci finančních produktů, v minulém roce takto ocenila možnost připojištění kybernetickcýh rizik v rámci majetkového pojištění od Kooperativy. A že se rostoucí vliv technologií stále více prolíná do každého odvětví, svědčí i nová kategorie minulého ročníku – FinTech. Do této kategorie se mohou přihlásit projekty z oboru finančních technologií. V minulém roce si Zlatou korunu v této kategorii odnesla společnost Zonky, FinTech porota ocenila i Twisto a Spendee.

„Jsem rád, že už 17 let pomáháme spotřebitelům finančního trhu orientovat se ve velké nabídce finančních produktů. Lidé se dnes řídí nejen srovnáním dat, ale i doporučením, které pro ně právě ocenění od více než 370 odborníků Finanční akademie může znamenat. O kvalitě hodnocení vypovídá nejen diverzita akademie, kde jsou zastoupeni jak finanční společnosti a zprostředkovatelé, tak i média, podnikatelé, nezávislí odborníci i zástupci akademické sféry, ale i fakt, že ani jeden z historicky oceněných produktů se neukázal jako problematický. Vždy se snažíme vytvořit takové podmínky, které budou odrážet aktuální dění na finančních trzích a proto jsme minulý rok spustili i novou kategorii FinTech,“ dodal k soutěži zakladatel a ředitel Pavel Doležal.

Hlasovat pro své nejoblíbenější produkty však mohou i sami spotřebitelé v Ceně podnikatelů a Ceně veřejnosti. Produkty si lze vybrat z databáze více než 700 produktů na webu Zlaté koruny, kde jsou k dispozici i přesná pravidla hlasování. Překážkou není, i když databáze vybraný produkt neobsahuje, jednoduše jej lze doplnit. A pokud navíc hlasující zodpoví tipovací otázku, může vyhrát zajímavé ceny a pozvání na galavečer vyhlášení cen. Cena podnikatelů je jednokolová, až do 25. dubna mohou podnikatelé hlasovat pro svůj oblíbený finanční produkt. Vyhrává ten, který dostane nejvíce hlasů. Cena veřejnosti je dvoukolová. Do 1. března je možné nominovat své oblíbené produkty, 20 nejlepších z nich postoupí do finálového kola, ve kterém lze hlasovat pro jakýkoliv produkt z finálové dvacítky.

„Každý rok bývá v soutěžích odevzdáno průměrně 70 tisíc hlasů, od začátku hlasování je to daleko za hranicí milionu hlasů. Toto ocenění je především pro finanční společnosti jistým vysvědčením jejich komunikace s klienty a nejen proto si vážíme každého hlasu,“ dodává Pavel Doležal.

Již druhým rokem Ceny veřejnosti vyhrál osobní účet mKonto od mBanky, která posbírala v minulém roce v hlasování veřejnosti nejvíce cen. Zlatou korunu získala i v Ceně podnikatelů verze účtu pro podnikatele mKonto Business. Pravidla i hlasování jsou k dispozici na http://www.zlatakoruna.info/soutez/2019/verejnost.

Orientační termíny Zlaté koruny 2019

21. 12. 2018    Spuštění veřejné ankety Cena veřejnosti (nominační kolo) a Cena podnikatelů

15. 2. 2019      Zahájení soutěže Zlatá koruna 2019 – přihlášky produktů

4. 3. 2019        Zahájení finálového hlasování veřejnosti v kategorii Cena veřejnosti

15. 3. 2019      Uzávěrka přihlášek a nominací do soutěže Zlatá koruna 2019

20. 3. 2019      Zahájení hodnocení Finanční akademií

19. 4. 2019      Ukončení hodnocení Finanční akademií

25. 4. 2019      Konec hlasování veřejnosti v kategorii Cena veřejnosti a Cena podnikatelů

2. 5. 2019        Zveřejnění výsledků hlasování veřejnosti v kategorii Cena veřejnosti a Cena podnikatelů

30. 5. 2019      Slavnostní vyhlášení výsledků soutěže Zlatá koruna 2019

31. 5. 2019      Speciální novinová příloha Zlatá koruna 2019

O soutěži Zlatá koruna

Od roku 2003 probíhá pod záštitou ministrů financí ČR a guvernéra ČNB soutěž Zlatá koruna, která každoročně oceňuje nejlepší finanční produkty na českém trhu. Letos se koná již 17. ročník.

V minulém roce se soutěže zúčastnilo celkem 212 produktů od 81 finančních společností. Soutěž Zlatá koruna si získala vysoké renomé zejména tím, že produkty hodnotí Finanční akademie složená z více než 370 odborníků. Ta také rozhoduje o Novince roku. Zlatá koruna také uděluje ve spolupráci s výzkumnou agenturou IPSOS Cenu za společenskou odpovědnost.

Soutěž Zlatá koruna byla v minulém roce rozšířena o novou kategorii FinTech, jejímž cílem je sledování aktuálních trendů na poli digitalizace a inovace finančních služeb. Jednotlivé projekty hodnotila zcela nová odborná porota, FinTech akademie.

Významnou součástí soutěže je hlasování o Cenu veřejnosti, kdy nejoblíbenější finanční produkty volí veřejnost prostřednictvím webových stránek Zlaté koruny. Od roku 2008 je hlasování rozšířeno o Cenu podnikatelů, kde soutěží nejoblíbenější finanční produkty pro malé a střední podnikatele. Každoročně je v hlasování veřejnosti odevzdáno průměrně 70.000 hlasů.

Výsledky hodnocení v soutěži Zlatá koruna pomáhají veřejnosti snadněji se orientovat v nabídce finančních produktů, motivují klienty k tomu, aby se více zajímali o vlastnosti jednotlivých produktů a lépe porozuměli nabídkám finančních společností. Další informace a výsledky soutěže Zlatá koruna najdete na www.zlatakoruna.info.