V minulém roce vybrala největší odborná porota finančního trhu, Finanční akademie, nejlepší produkty roku 2018. Mezi 212 produkty od celkem 81 finančních společností ocenila ty nejkvalitnější Zlatou, Stříbrnou či Bronzovou korunou. V kategorii Novinka roku Finanční akademie také vybírá nejlepší inovaci finančních produktů, v minulém roce takto ocenila možnost připojištění kybernetickcýh rizik v rámci majetkového pojištění od Kooperativy. A že se rostoucí vliv technologií stále více prolíná do každého odvětví, svědčí i nová kategorie minulého ročníku – FinTech. Do této kategorie se mohou přihlásit projekty z oboru finančních technologií. V minulém roce si Zlatou korunu v této kategorii odnesla společnost Zonky, FinTech porota ocenila i Twisto a Spendee.
„Jsem rád, že už 17 let pomáháme spotřebitelům finančního trhu orientovat se ve velké nabídce finančních produktů. Lidé se dnes řídí nejen srovnáním dat, ale i doporučením, které pro ně právě ocenění od více než 370 odborníků Finanční akademie může znamenat. O kvalitě hodnocení vypovídá nejen diverzita akademie, kde jsou zastoupeni jak finanční společnosti a zprostředkovatelé, tak i média, podnikatelé, nezávislí odborníci i zástupci akademické sféry, ale i fakt, že ani jeden z historicky oceněných produktů se neukázal jako problematický. Vždy se snažíme vytvořit takové podmínky, které budou odrážet aktuální dění na finančních trzích a proto jsme minulý rok spustili i novou kategorii FinTech,“ dodal k soutěži zakladatel a ředitel Pavel Doležal.
Hlasovat pro své nejoblíbenější produkty však mohou i sami spotřebitelé v Ceně podnikatelů a Ceně veřejnosti. Produkty si lze vybrat z databáze více než 700 produktů na webu Zlaté koruny, kde jsou k dispozici i přesná pravidla hlasování. Překážkou není, i když databáze vybraný produkt neobsahuje, jednoduše jej lze doplnit. A pokud navíc hlasující zodpoví tipovací otázku, může vyhrát zajímavé ceny a pozvání na galavečer vyhlášení cen. Cena podnikatelů je jednokolová, až do 25. dubna mohou podnikatelé hlasovat pro svůj oblíbený finanční produkt. Vyhrává ten, který dostane nejvíce hlasů. Cena veřejnosti je dvoukolová. Do 1. března je možné nominovat své oblíbené produkty, 20 nejlepších z nich postoupí do finálového kola, ve kterém lze hlasovat pro jakýkoliv produkt z finálové dvacítky.
„Každý rok bývá v soutěžích odevzdáno průměrně 70 tisíc hlasů, od začátku hlasování je to daleko za hranicí milionu hlasů. Toto ocenění je především pro finanční společnosti jistým vysvědčením jejich komunikace s klienty a nejen proto si vážíme každého hlasu,“ dodává Pavel Doležal.
Již druhým rokem Ceny veřejnosti vyhrál osobní účet mKonto od mBanky, která posbírala v minulém roce v hlasování veřejnosti nejvíce cen. Zlatou korunu získala i v Ceně podnikatelů verze účtu pro podnikatele mKonto Business. Pravidla i hlasování jsou k dispozici na http://www.zlatakoruna.info/soutez/2019/verejnost.
Orientační termíny Zlaté koruny 2019
21. 12. 2018 Spuštění veřejné ankety Cena veřejnosti (nominační kolo) a Cena podnikatelů
15. 2. 2019 Zahájení soutěže Zlatá koruna 2019 – přihlášky produktů
4. 3. 2019 Zahájení finálového hlasování veřejnosti v kategorii Cena veřejnosti
15. 3. 2019 Uzávěrka přihlášek a nominací do soutěže Zlatá koruna 2019
20. 3. 2019 Zahájení hodnocení Finanční akademií
19. 4. 2019 Ukončení hodnocení Finanční akademií
25. 4. 2019 Konec hlasování veřejnosti v kategorii Cena veřejnosti a Cena podnikatelů
2. 5. 2019 Zveřejnění výsledků hlasování veřejnosti v kategorii Cena veřejnosti a Cena podnikatelů
30. 5. 2019 Slavnostní vyhlášení výsledků soutěže Zlatá koruna 2019
31. 5. 2019 Speciální novinová příloha Zlatá koruna 2019
O soutěži Zlatá koruna
Od roku 2003 probíhá pod záštitou ministrů financí ČR a guvernéra ČNB soutěž Zlatá koruna, která každoročně oceňuje nejlepší finanční produkty na českém trhu. Letos se koná již 17. ročník.
V minulém roce se soutěže zúčastnilo celkem 212 produktů od 81 finančních společností. Soutěž Zlatá koruna si získala vysoké renomé zejména tím, že produkty hodnotí Finanční akademie složená z více než 370 odborníků. Ta také rozhoduje o Novince roku. Zlatá koruna také uděluje ve spolupráci s výzkumnou agenturou IPSOS Cenu za společenskou odpovědnost.
Soutěž Zlatá koruna byla v minulém roce rozšířena o novou kategorii FinTech, jejímž cílem je sledování aktuálních trendů na poli digitalizace a inovace finančních služeb. Jednotlivé projekty hodnotila zcela nová odborná porota, FinTech akademie.
Významnou součástí soutěže je hlasování o Cenu veřejnosti, kdy nejoblíbenější finanční produkty volí veřejnost prostřednictvím webových stránek Zlaté koruny. Od roku 2008 je hlasování rozšířeno o Cenu podnikatelů, kde soutěží nejoblíbenější finanční produkty pro malé a střední podnikatele. Každoročně je v hlasování veřejnosti odevzdáno průměrně 70.000 hlasů.
Výsledky hodnocení v soutěži Zlatá koruna pomáhají veřejnosti snadněji se orientovat v nabídce finančních produktů, motivují klienty k tomu, aby se více zajímali o vlastnosti jednotlivých produktů a lépe porozuměli nabídkám finančních společností. Další informace a výsledky soutěže Zlatá koruna najdete na www.zlatakoruna.info.